torsdag den 19. september 2013

Cheap and creative decor ideas for your glider cage / Billige indretningsideer til dit gliderbur fra b.la. Tiger og Ikea.





Denne sjove pouch er en støvhandske fra Tiger til en 20'er. Jeg har købt en bunke af dem i forskellige farver, og gliderne er helt vilde med dem. De er super nemme lige at smide i vaskemaskinen, når de trænger til det :)

This funny pouch is a dust glove at only 20 DKK which is about §3.58. It works perfectly as a sleeping pouch and it's cheap
Som I kan se i toppen af pouchen, har jeg hængt den op med en gardin-klips. Klipsen klapper rundt om stoffet og har en krog i den anden ende :) - Super praktisk. Jeg købte en æske med 50 styks i Ikea. Jeg kan ikke huske prisen, men det var i omegnen af en 50'er.

I have used a curtain clip to hang the pouch in the cage. I bought like 50 pieces of the clips at around maybe 50 or 30 kr. Don't remeber exatly. But 50 kr. is $8.96 and 30 kr. is $5.38
 
På billedet er jeg igang med at fodre min han Aske med Sweet Potato, som han blev fodret med af sin opdrætter i USA, inden jeg fik ham hjem til Danmark :) I am feeding my Sugar glider Aske (Ash in english) Sweet potato, which he was fed when living with his breeder Gliderboy Gliders in America before I got him :)

Her ligger de i en hue fra Tiger til en 20'er. Jeg har flere af denne slags hue, som jeg skifter regelmæssigt, så deres redemateriale er rent.

This is a hat from Tiger, which costed 20 kr. which again is $ 3.58. They love this one, and it is SOO easy to wash it. I have several of this one, and I have a closed basket where I put the dirty ones in. I have so many different pouches that I don't need to wash that often because I can change the dirty ones with the bunch of others I have. That's the good thing about them beeing so cheap - you can buy a bunch!! :D

Her ligger de i en hue fra Tiger til en 20'er. Jeg har flere af denne slags hue, som jeg skifter regelmæssigt, så deres redemateriale er rent.

Her ligger de i en hue fra Tiger til en 20'er. Jeg har flere af denne slags hue, som jeg skifter regelmæssigt, så deres redemateriale er rent. Jeg regner med, at huen kommer ud i butikken igen her snart, da vejret er begyndt at ligne efterår igen. 
Dette er min han Aske, som sidder i sin redekasse oven i et stykke filt fra et Ikeatæppe til 19 kr. - Jeg har klippet det i flere små firkanter, som jeg lægger i deres redekasser, pouches mv. Det kommer der et fint lafer ud af. Det er 19 kr. som rækker langt, og gør, at jeg kan skifte redeindholdet ofte uden at mangle. Når jeg har skiftet dem, smider jeg dem ned i en lille vaskespand med beskidte tekstilmaterialer fra buret. Her er et link til tæppet: http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/40231664/ 

Here you see my fame mosaic Aske (Ash in english) who is sitting in his nesting box (birds nesting box). He is sitting on top of a blanket I bought in Ikea at $3.41. I have cut it into a LOT of squares and I regularly change the squares and just throw them in the washing basket.  
 

Denne hyggelige "pouch" er fra Tiger. De har den pt. i Tiger. Den kostede vidst en 20'er. (modsætningsvist en 10'er) ;)

This is a hanger for your bathroom at also $ 3.58 from The shop Tiger. I have this one in pink, green and blue and the material can be washed in the washer :) The gliders are easily acesable if you wanna say hello and they love it because it is fast to hide in :)

Holderen gør det nemt at "komme til" gliderne, og de er ret vilde med den, da den er hurtig at komme til at gemme sig i. Derudover er holderen i et forholdsvist tykt materiale (lidt stift i det). Jeg går ud fra, at den oprindeligt et lavet til at anvendes i et badeværelse :) 





Glideren som stirrer på kameraet, er min platinumfarvet hun Eva. The glider starring at the camera is my female platinum colored glider Eva.



Lige et sjovt billede. Dette er min han Aske, som er en WF mosaic :)

Dette er et krydderiglads fra Tiger til en 20'er, som de elsker at gemme sig i :) Det er et billigt "kravlerør", og det er nemt at vaske. Se prisen og farverne her. Jeg har købt det i 3. forskellige størrelser i sort. http://www.tiger.dk/nyt_i_september/nyt_i_september/opbevaringsglas_1602295.html

This is a spicescontainer at $ 3.58 - and I have this in several different sizes :) You can get it in different colors too. 
                                   


Den grønne genstand, er en holder, jeg fandt i Tiger med magneter på siden. Jeg har sat holder på bunden af buret, så de kan gemme sig i den den. Holder kan sættes op på buret, men den er IKKE stærk nok til at holde en glider, så den falder ned. Derfor har jeg lagt/sat den i bunden. Jeg brugte før holderen til at have siddende uden på buret på siden af taget, hvor jeg havde forskellige ting liggende i - meget praktisk måde at opbevare småting til dyrene. Me nu har de altså fået holderne ind i buret.



Dette er den samme som den ovenfor beskrevet blot i grøn farve frem for blå. Denne gang ser i min hun Tofu kravle rundt i/på den. :)




Dette er et gliderwheel, som ikke har tremmer - på den måde minimerer man risikoen for, at de kommer til skade eks. ved at halen sætter sig fast. Gliderne er ret vilde med det.

4 kommentarer:

  1. Hi jeg er på udkik efter 2 nysgerige hunner så hvis du får nogre oavsett farve så er jeg intresserad :) En nysgerig, tam og kelen personlighed er viktigest :) hilsen camilla

    SvarSlet
  2. Hej :) jeg er på udkik efter 2 nysgerige hunner så hvis du får nogre oavsett farve så er jeg intresserad :) En nysgerig, tam og kelen personlighed er viktigest :) hilsen camilla

    SvarSlet
  3. Pænt goddag
    Jeg er på udkig efter 2 hun Sugar Gliders. Er det noget du kan hjælpe med?
    Har desuden følgende spørgsmål?
    - Hvor meget koster de?
    - Hvor i landen befinder du dig?
    - Er det muligt at få en kostplan, da der ikke er nogen entydige på nettet?

    Er ny til det, men har læst om dem noget tid og set en masse videoer om godt og skidt omkring dem, men finder dem passende til mig, da de har de kvaliteter som kæledyr jeg virkelig brænder for.

    Venlig hilsen Nanna

    SvarSlet
  4. Hej Nanna.

    Jeg kan henvise dig til Facebook gruppen "Sugar glider owners Denmark", hvor du kan skrive til de enkelte opdrættere og se, om du kan få lov til at komme på deres venteliste.

    Der er mange forskellige anerkendte kostplaner, og derfor ikke noget endegyldigt. Vi er to personer, som begge har glider, som er igang med at skrive vores foderplaner sammen. Det vil derfor være en foderplan udarbejdet af to private og ikke en dyrlæge. Jeg kan sende den til dig, når vi engang er færdige med at lave den. Indtil da kan du nemt finde frem til flere amerikanske hjemmesider, som skriver om det og søge inspiration der eller såvidt kig min blog igennem for inspiration.

    Sugar glider hunner koster typisk kr. 2.000,00 stykket og hanner kr. 1.500,00. Du skal som minimum have to gående sammen, da Sugar glider er sociale flokdyr, som ikke kan tåle at gå alene. Det er også muligt at anskaffe dem i nogle få dyrehandler, men jeg er endnu ikke bekendt med under hvilke forhold, dyrehandlerne holder dem, så indtil videre kan jeg hverken fraråde eller anbefale det. Jeg kan dog sige at dyrene er skumringsdyr, hvorfor de først står op sent om aftenen, og jeg kan derfor ikke forestille mig, at dyrene kan gøres/holdes tamme i en almindelig dyrehandel.

    De skal have burforhold, som lever op til de krav fastsat i Bekendtgørelsen om privates hold af særlige dyr mv." Vedrørende hold af Sugar gliders for private - se b.la. § 5-15, § 16 samt bilag 2. Det er svært at sige præcist, hvad der ud fra dette kræves, men du kan som udgangpunkt ikke holde dyrene i fugle eller andet mindre bur. De skal have et stort ur - gerne et voliere, hvor de kan bevæge sig frit og naturligt. Jeg gør samtidig opmærksom på, at erhvervsmæssig handel og opdræt af Sugar gliders kræver tilladelse fra Fødevarestyrelsen jf. Dyreværnslovens § 18 stk. 1 jf. bekendtgørelsens § 1, stk. 2, nr. 2.

    /SugargliderDK

    SvarSlet